Název předmětu | Logopedické praktikum 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/LLG1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Student musí splnit podmínky stanovené docházky a prokázat praktické dovednosti vztahující se k probrané tématice, které si osvojí v průběhu výuky a absolvování logopedických stáží v zimním a letním semestru 1. ročníku. Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí praktika jsou společné ústní i písemné rozbory pořízených audiovizuálních záznamů ve výuce s cílem detekovat, analyzovat, identifikovat a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické postupy a strategie. Témata: - Praktické osvojení základů metodiky průpravných cvičení na ovlivňování fyziologické respirace, fonace, rezonance a artikulace v kontextu práce logopeda. - Lateralita - praktické osvojení metodiky diagnostiky laterality pomocí dostupných testových metod v kontextu práce logopeda. - Lateralita - praktické osvojení metodiky intervence laterality nesouhlasné, zkřížené či ambidextrie ve vztahu k logopedické intervenci v kontextu práce logopeda. - Praktické osvojení metodiky diagnostiky úrovně ontogenetického vývoje řeči a jazyka pomocí dostupných diagnostických materiálů a testových metod. - Praktické osvojení metodiky stimulace fyziologického vývoje řeči v jednotlivých etapách ontogeneze řeči v pragmatické rovině. - Praktické osvojení metodiky stimulace fyziologického vývoje řeči v jednotlivých etapách ontogeneze řeči v sémanticko-lexikální rovině. - Praktické osvojení metodiky stimulace fyziologického vývoje řeči v jednotlivých etapách ontogeneze řeči v morfologicko-syntaktické rovině. - Praktické osvojení metodiky stimulace fyziologického vývoje řeči v jednotlivých etapách ontogeneze řeči ve foneticko-fonologické rovině. - Praktický nácvik metodiky práce s dětmi s opožděným vývojem řeči prostým. - Praktický nácvik základních metodiky práce s dětmi s opožděným vývojem řeči u osob se zdravotním postižením. - Praktický nácvik diagnostiky a intervence deficitů dílčích funkcí v rámci logopedické diagnostiky a intervence v jednotlivých etapách ontogeneze řeči. - Praktický nácvik základní diagnostiky a intervence deficitů dílčích funkcí v rámci dětí ohrožených rizikem vzniku specifických vývojových poruch školních dovedností.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |