Předmět: Logopedie 4

« Zpět
Název předmětu Logopedie 4
Kód předmětu USS/LGO4
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Červenková Barbora, Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
  • Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
  • Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení si poznatků z oblasti rozsáhlého tématu symptomatických poruch řeči, a to z hlediska komplexního náhledu na souvislosti komunikačních specifik a odchylek s primárním zdravotním postižením, onemocnění či znevýhodněním. Dále budou studenti seznámeni s problematikou myoufunkčních orofaciálních poruch a kombinovaných vad řeči (včetně vazby na vícenásobná postižení). Výukové teze: " Symptomatické poruchy řeči. Základní terminologie a klasifikace, etiologie - symptomatické poruchy řeči jako primární či sekundární symptom. Profilující osobnosti a literatura " Symptomatické poruchy řeči u osob se sluchovým postižením - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u osob se zrakovým postižením - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u osob s mentálním postižením - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u osob se somatickým postižením - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u osob s neurologickým onemocněním - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u osob s psychiatrickou diagnózou - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u osob s kombinovaným postižením - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u osob s poruchami autistického spektra - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u osob se syndromovými vadami s důrazem na Downův syndrom - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u osob s ADD, ADHD, specifickými vývojovými poruchami akademických dovedností a poruchami chování - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Myofunkční poruchy v orofoaciální oblasti - základní terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a intervence. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Kombinované vady a poruchy řeči - základní terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a intervence. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a di

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní