Název předmětu | Propedeutika lexie, grafie a kalkulie |
---|---|
Kód předmětu | USS/LEGK |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Student musí splnit podmínky stanovené docházky a prokázat teoretické znalosti i praktické dovednosti vztahující se k probírané tématice, které si osvojí v průběhu výuky a absolvování logopedické stáže v zimním semestru 1. ročníku. Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí předmětu jsou společné ústní i písemné rozbory mluvního, písemného, čteného projevu klientů s cílem rozpoznat, analyzovat obtíže, navrhnout a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické přístupy a vedení klienta. Cíl předmětu: - Osvojení terminologie, speciálněpedagogické logopedické diagnostiky - praktická cvičení zaměřená na osvojení metodiky speciálněpedagogické logopedické diagnostiky vybraných speciálních schopností účastných při rozvoji lexie, grafie, kalkulie (viz níže Témata). - Speciálněpedagogická logopedická intervence a prevence fixace nedostatků v oblasti vybraných speciálních schopností účastných při rozvoji lexie, grafie, kalkulie (viz níže Témata) - praktická cvičení na osvojení metodiky práce s klienty s obtížemi ve vybraných speciálních schopnostech. - Přesah obtíží v uvedených vybraných speciálních schopnostech do mluvního projevu, čtení, psaní, počítání. - Diagnostické materiály, logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika. Témata:: - Fonologické schopnosti. - Fonematická diferenciace, sluchová analýza a syntéza, smysl pro rytmus. - Fonemický sluch. - Specifický logopedický nález. - Grafomotorika a směrovost. - Vizuální percepce. Vizuomotorika. - Příprava na čtení a psaní jako součást prevence obtíží ve čtení a psaní. - Matematické představy.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |