Název předmětu | Alternativní a augmentativní komunikace |
---|---|
Kód předmětu | USS/LAAC |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - rozumět pojmům komunikace, komunikační kompetence, komunikační bariéra a definovat je; - popsat komunikační proces, jeho jednotlivé fáze a subjekty; - orientovat se v klasifikacích systémů alternativní a augmentativní komunikace; - používat adekvátní a správnou související terminologii; - teoreticky popsat princip fungování jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace; orientovat se v aktuální nabídce programů a aplikací využívajících informační technologie zaměřených na rozvoj komunikačních kompetencí v systémech AAK; - znát aktuální nabídku technických pomůcek využívaných v rámci alternativní a augmentativní komunikace; - posoudit vhodnost jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace pro konkrétního klienta. Témata: Komunikace; teorie a modely komunikace; typy a složky komunikace; klasifikace systémů AAK; aspekty a volba optimálního komunikačního systému; piktogramy; systém Bliss; Makaton, znak do řeči; fonemické znakové kódy; sociální čtení; výměnný obrázkový komunikační systém; specif. komunikační systémy osob se sluchovým postižením; specif. komunikační systémy osob se zrakovým postižením; specif. komunikační systémy osob s hluchoslepotou; specif. komunikační systémy osob s kombinovaným postižením; technické prostředky; využití informačních technologií v AAK.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |