Název předmětu | Úvodní praxe |
---|---|
Kód předmětu | USS/KVUPX |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Model úvodní praxe je koncipován jako vstupní disciplína, během níž student v rámci studovaného oboru získá prvotní vhled do profilace možných institucí, v nichž jako speciálněpedagogický výchovný pracovník může působit. Úkolem disciplíny je umožnit studentům oboru speciální pedagogika pro výchovné pracovníky kontakt se zařízeními, která svou činností zastřešují oblast vzdělávání či zařízení a institucí sociální ochrany, primárně sociálních služeb či sociální podpory. Jedná se o jednotlivá zařízení či instituce poskytující služby, péči či podporu osobám cílové skupiny dle profilu absolventa. Do této skupiny patří oblast sociálních služeb, zařízení odborného sociálního poradenství, veřejné správy (OSPOD), vzdělávacích institucí pro žáky a studenty se zdravotním postižením a oblast školských zařízení pro zájmovou činnost. Student se v rámci praxe seznámí s činností, organizací, metodami, technikami a užívanými postupy aplikovanými při práci s cílovou skupinou. Pozorováním si student vytváří potřebné kompetence k rozhodování o své profilaci v průběhu studia, seznamuje se se základními poznatky a informacemi, které budou následně probírány v předmětech jeho studijní profilace. Společně s poznatky, které získá při praxi náslechové, se student připravuje na navazující model praxe průběžné a speciální. Základním cílem této disciplíny je poskytnout studentům orientaci v jednotlivých zařízeních/ institucích určených primárně občanům se specifickými potřebami. Touto formou je studentovi umožněno pochopit danou problematiku nejen prostřednictvím teoretické výuky, ale je mu poskytována možnost úvodního vzhledu do praxe studovaného oboru.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |