| Název předmětu | Alternativní a augmentativní komunikace |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KVAAK |
| Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsahem předmětu je základní seznámení se systémy alternativní a augmentativní komunikace a jejich využití v profesi speciálních pedagogů a ostatních odborníků podílejících se na intervenci u osob se specifickými potřebami.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: rozumět pojmům komunikace, komunikační kompetence, komunikační bariéra a definovat je; popsat komunikační proces, jeho jednotlivé fáze a subjekty; orientovat se v klasifikacích systémů alternativní a augmentativní komunikace; používat adekvátní a správnou související terminologii; teoreticky popsat princip fungování jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace; orientovat se v aktuální nabídce programů a aplikací využívajících informační technologie zaměřených na rozvoj komunikačních kompetencí v systémech AAK; znát aktuální nabídku technických pomůcek využívaných v rámci alternativní a augmentativní komunikace; posoudit vhodnost jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace pro konkrétního klienta.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - rozumět pojmům komunikace, komunikační kompetence, komunikační bariéra a definovat je; - popsat komunikační proces, jeho jednotlivé fáze a subjekty; - orientovat se v klasifikacích systémů alternativní a augmentativní komunikace; - používat adekvátní a správnou související terminologii; - teoreticky popsat princip fungování jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace; - orientovat se v aktuální nabídce programů a aplikací využívajících informační technologie zaměřených na rozvoj komunikačních kompetencí v systémech AAK; - znát aktuální nabídku technických pomůcek využívaných v rámci alternativní a augmentativní komunikace; - posoudit vhodnost jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace pro konkrétního klienta. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |