Název předmětu | Výcvik v komunikaci s klientem |
---|---|
Kód předmětu | USS/KUVKO |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je vytvořit pro studenty prostor pro rozklíčování a pochopení různých situací v kontaktu a komunikaci s klienty dle oborového zaměření a následně vytvořit také podmínky pro nácvik efektivních metod, jak do kontaktu, vztahu a komunikace s klienty vstupovat. Studenti mají možnost v rámci nabízených metod a technik komunikace jednak rozvíjet vlastní komunikační kompetence, propojovat sebepoznání s nároky budoucí profese a následně vytvářet intervenční strategie a ověřovat je ve výcvikových podmínkách. Povinná literatura: KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1147-1. ZATLOUKAL, L., VÍTEK, P., VĚŽNÍK, M., ŽÁKOVSKÝ, D. Spoluvytváření změn: různé podoby přístupu zaměřeného na řešení v teorii, v praxi a ve výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. ISBN 978-80-244-5696-6. POTMĚŠILOVÁ, P. Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4127-6. ZATLOUKAL, L. Komunikace v rodinách z hlediska vybraných přístupů v poradenství a terapii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3878-8. ZATLOUKAL, L., ŽÁKOVSKÝ, D. Zázrak tří květin: terapie zaměřená na řešení s dětmi a dospívajícími. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1484-7. Doporučená literatura: ANDERSON, H. Konverzace, jazyk a jejich možnosti: postmoderní přístup k terapii. Brno: NC Publishing, 2009. ISBN 978-80-903858-6-3. NIKL, L., MOTSCHNIG, R. Komunikace zaměřená na člověka: rozumět sobě i druhým. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3612-9. ŠIFFELOVÁ, D. Rogersovská psychoterapie pro 21. století: vybraná témata z historie a současnosti. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2938-1. TOLAN, J. Na osobu zaměřený přístup v poradenství a psychoterapii. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-146-8. LAZAROVÁ, B. Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Brno: Paido, 2008, ISBN 978-80-7315-169-0. ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-36-6.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |