Předmět: Terminologie ve speciální pedagogice 

« Zpět
Název předmětu Terminologie ve speciální pedagogice 
Kód předmětu USS/KUTER
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
  • Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na osvojení si vstupní odborné oborové a další související terminologie, kterou bude student využívat napříč studiem v dalších odborných předmětech. Cílem předmětu je seznámit studenty s terminologickými nuancemi vyskytujícími se ve speciálněpedagogické teorii i praxi a souvisejících oborech. Tematické okruhy: - Speciálněpedagogická terminologie. - Lékařská terminologie a její vztah k speciálněpedagogické terminologii. - Terminologie speciálněpedagogická napříč cizojazyčným prostředím. - Práce s odbornými texty v ČR i cizích jazycích. - Práce s audiovizuálním odborným materiálem. - Speciální pedagog jako partner v multidisciplinárním týmu. - Terminologie vztahující se k osobám se SVP napříč diagnózami i věkem. Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: VALENTA, M. a kol. (2015). Slovník speciální pedagogiky. Vydání první. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0937-9. KROUPOVÁ, K. a kol. (2016). Slovník speciálněpedagogické terminologie: vybrané pojmy. Vydání 1. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5264-8. EDELSBERGER, L. et al. (2000). Defektologický slovník. 3. upr. vyd. Jinočany: H & H. ISBN 80-86022-76-5. ZIKL, P., BENDOVÁ, P. (2014). Speciálně pedagogický výkladový slovník: (somatopedie, psychopedie, logopedie). Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-514-1. KŘOVÁČKOVÁ, B. a kol. (2014). Pedagogický a psychologický slovník: terminologický slovník zaměřený na primární a preprimární vzdělávání. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-513-4. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a MAREŠ, J. (2013). Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9. SKUTIL, M. a kol. (2011). Pedagogický a speciálně pedagogický slovník: [terminologický slovník zaměřený na primární a preprimární vzdělávání]. Vyd. 1. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3855-0. Doporučená literatura: VOKURKA, M. a kol. (2015). Velký lékařský slovník. 10. aktualizované vydání. Praha: Maxdorf. Jessenius. ISBN 978-80-7345-456-2. JANDOUREK, J. (2007). Sociologický slovník. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-269-0.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní