Název předmětu | Podpůrná opatření ve vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | USS/KUPOP |
Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Náplní předmětu je podrobné seznámení studentů s filozofií, legislativním ukotvením i praktickým využitím podpůrných opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů s mimořádným nadáním. Teze předmětu - Filozofie podpůrných opatření a jejich vazba na mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví - Legislativní ukotvení (§16 ŠZ a aktuální prováděcí vyhlášky) - Stupně podpůrných opatření a jejich charakteristika - Oblasti podpůrných opatření a jejich charakteristika - Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění - Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání - Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění - Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání - Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění - Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů z důvodu sociálního znevýhodnění - Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů z důvodu narušené komunikační schopnosti - Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |