Název předmětu | Propedeutické lékařské disciplíny 2 |
---|---|
Kód předmětu | USS/KUPD2 |
Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům propedeutickou formou orientaci (v návaznosti na poznatky ze somatologie a somatopatologie) v lékařských oborech psychiatrie, ORL a oftalmologie. Studenti získají všeobecné znalosti z těchto oborů vzhledem k předpokládaným potřebám profilu absolventa. Tematické okruhy: " Náplň a základní členění oborů, interdisciplinární vztahy. " Diagnostické a anamnestické metody v lékařských oborech psychiatrie, ORL a oftalmologie. Klasifikace vad, syndromologie, klinický obraz, terapie, prognózy a preventivní působení u nejčastějších onemocnění daných lékařských oborů. " Úvod do psychiatrie - diagnostika, terapie, prevence. " Poznávací procesy, vědomí, myšlení, intelekt, emoce, pudy, vůle a jednání, osobnost a charakteristiky jejich poruch. " Úvod do ORL - diagnostika, terapie, prevence. " Vývojové a získané poruchy sluchu. " Poruchy hlasu a řeči. " Úvod do oftalmologie - diagnostika, terapie, prevence. " Oční poruchy a poruchy sítnice. " Základní charakteristiky vybraných očních nemocí - nádory, záněty. " Oční úrazy a jejich prevence. " Úvod do genetiky.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika předškolního věku - učitelství pro mateřské školy (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika předškolního věku - učitelství pro mateřské školy (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - vychovatelství (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (BB24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |