Název předmětu | Psychiatrie 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/KUPC1 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem studijního předmětu je získání všeobecných znalostí z oboru psychiatrie zejména dětského věku s ohledem k předpokládaným potřebám budoucího povolání posluchačů. Výukové teze: ? Neurobiologické teoretické základy psychiatrie: neuroanatomie a neurofyziologie, funkční systémy lidského mozku. ? Základné psychiatrické vyšetření a vyšetřovací metody v psychiatrii. ? Prevence duševních poruch a duševní hygiena. ? Poruchy psychického vývoje. ? Specifické vývojové poruchy řeči, motoriky a školních dovedností. ? Dětský autismus. ? Mentální retardace. ? Organické duševní poruchy, demence. ? Poruchy chování a emocí se začátkem v dětství. V rámci teoretického úvodu bude probrán neurofyziologický základ duševních funkcí; dále pojetí normality a patologie; etiopatogeneze duševních poruch (bio-psycho-sociální model) a jejich hlavní příznaky a psychopatologické projevy. Praktická část výuky se bude orientovat na rozpoznání významných psychopatologických fenoménů a zohlednění poznatků v přístupu k duševně nemocným, postupech a úskalích při vyšetření, zásadách komunikace a principech časné intervence. Důraz bude kladen na konceptualizaci-schopnost zasazení jednotlivých projevů do konkrétního a jedinečného příběhu člověka; porozumění jeho adaptivním i maladaptivním schématům a zvládacím strategiím. Teorie bude vyučována zejména formou powerpointové prezentace; výkladem, diskusí, ale také příklady z praxe, kazuistikami a názornými video-ukázkami. V praktické části budeme využívat nácviků, hraní rolí a práce s modelovým člověkem s duševním onemocněním.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |