Předmět: Kvalitativní a kvantitativní výzkum

« Zpět
Název předmětu Kvalitativní a kvantitativní výzkum
Kód předmětu USS/KUKVV
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Chrastina Jan, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Pančocha Karel, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výukové teze: " Měření pedagogických jevů. Stanovení cílů šetření a pracovních hypotéz. Metody získávání faktů, dat. Statistické metody používané při ověřování platnosti hypotéz. Závislost mezi jevy při nominálním měření. Závislost mezi pozorovanými jevy při ordinálním měření. Závislost mezi jevy při intervalovém a poměrovém měření. " Kvalitativní design šetření " Smíšený výzkum " Art based research - výzva pro výzkum uměleckých disciplín

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Disciplína navazuje a prohlubuje poznatky a dovednosti z bakalářského kurzu, rozšiřuje tyto především v oblasti kvalitativně vedeného šetření a šetření ABR. Výukové teze: " Měření pedagogických jevů. Stanovení cílů šetření a pracovních hypotéz. Metody získávání faktů, dat. Statistické metody používané při ověřování platnosti hypotéz. Závislost mezi jevy při nominálním měření. Závislost mezi pozorovanými jevy při ordinálním měření. Závislost mezi jevy při intervalovém a poměrovém měření. " Kvalitativní design šetření " Smíšený výzkum " Art based research - výzva pro výzkum uměleckých disciplín

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Chráska,M. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (NA16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní