Předmět: Inform. a komunik. technologie pro spec. ped

« Zpět
Název předmětu Inform. a komunik. technologie pro spec. ped
Kód předmětu USS/KUIKT
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kameník Jiří, Mgr.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je deskripce, charakteristika a význam pomůcek a podpůrných prostředků, které je možno aplikovat ve speciálně pedagogickém poradenství. Jedná se zejména o pomůcky didaktické, speciálně didaktické a kompenzační využitelné v edukačních činnostech i v praktickém životě jedince s postižením. Teze: ? Pomůcky podporující komunikaci klienta. ? Pomůcky využitelné pro osoby se smyslovým postižením. ? Pomůcky kompenzující motorický hendikep klienta. ? Pomůcky podporující kognitivní rozvoj jedince. ? Práce s pomůckou. ? Doporučování pomůcek jako podpůrných opatření. Státní instituce zajišťující financování kompenzačních pomůcek. Cílem předmětu je také deskripce, charakteristika a význam informační technologie ve výuce. ICT se řadí mezi moderní didaktické pomůcky. Zavádění technologií do vzdělávání zajišťuje podstatnou podporu a zkvalitnění práce pedagogů. Použití technologií a softwaru umožňuje pedagogům tvořit speciální výukové materiály a pomůcky, které doplňují klasické didaktické pomůcky nebo slouží jako alternativa tam, kde není možné použití standardních pomůcek možné. Povinná literatura: REGEC, V. Asistenčné technológie pre žiakov so zrakovým postihnutím na báze informačných a komunikačních technológií. In Journalof Technology and InformationEducation. 2012, Olomouc - EU, Univerzita Palackého v Olomouci, Ročník 4, Číslo 1, s. 21?25. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). REGEC, V. Vybrané aspekty využitia informačných a komunikačních technológií v teórii a praxi. In REGEC, V. (Ed.) Sborník textů z odborné mezinárodní konference s názvem Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením, 2012, 1. Vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. 171?188. ISBN 978-80-244-3190-1. Doporučená literatura: REGEC, V.; STEJSKALOVÁ, K. et al. Komunikace a lidé se specifickými potřebami. 1 Vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 204 s. ISBN 978-80-244-3203-8.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní