Název předmětu | Alternativní a augmentativní komunikace |
---|---|
Kód předmětu | USS/KUAAC |
Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: rozumět pojmům komunikace, komunikační kompetence, komunikační bariéra a definovat je; popsat komunikační proces, jeho jednotlivé fáze a subjekty; orientovat se v klasifikacích systémů alternativní a augmentativní komunikace; používat adekvátní a správnou související terminologii; teoreticky popsat princip fungování jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace; orientovat se v aktuální nabídce programů a aplikací využívajících informační technologie zaměřených na rozvoj komunikačních kompetencí v systémech AAK; znát aktuální nabídku technických pomůcek využívaných v rámci alternativní a augmentativní komunikace; posoudit vhodnost jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace pro konkrétního klienta. Povinná literatura: BENDOVÁ, P. Alternativní a augmentativní komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. MAŠTALÍŘ, J.; PASTIERIKOVÁ, L. Alternativní a augmentativní komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ŠAROUNOVÁ, J. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Praha: Portál, 2014.Doporučená literatura: BENDOVÁ, P., LANGER, J. Alternative communication techniques. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. KUBOVÁ, L. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí. Praha: Tech-market, 1996.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |