Název předmětu | Základy pediatrie |
---|---|
Kód předmětu | USS/KTZPE |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 4 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům základní informace z oboru pediatrie, poukázat na specifika dětského lékařství a jeho jednotlivých odvětví. Součástí předmětu je také úvod do problematiky neonatologie, genetiky a vývoje dítěte, jež jsou nedílnou součástí tohoto oboru. Studenti získají všeobecné znalosti z těchto oborů vzhledem k předpokládaným potřebám profilu absolventa. Výukové teze a náplň předmětu: - Úvod do pediatrie, základní rozdělení oboru, interdisciplinární zařazení - Pediatrická propedeutika - Vývoj dítěte - Základy neonatologie - Novorozenecký screening, patologické stavy v prenatálním a perinatálním období. Asfyxie u novorozence - Základy genetiky, nejčastější genetická onemocnění dětského věku - Vrozené vývojové vady u dětí - Dětská onemocnění v ortopedii - Dětská onemocnění v neurologii - Pedopsychiatrie - Dětská onemocnění v oftalmologii a ORL - Akutní stavy dětského věku a první pomoc při nich Vybrané teze pro individuální práci studentů: - Problematika vývoje dítěte a nejčastějších onemocnění vzhledem k věku - Preventivní prohlídky, percentilové grafy, tabulky a jejich využití - Novorozenecký screening - Trvalé následky novorozenecké asfyxie - Vrozené vývojové vady srdce - Vrozené vývojové vady CNS - Prenatální screening - Kojenecké období - Batolecí období - Předškolní věk - Psychosomatická onemocnění a školní věk - Vrozená koňská noha a jiné vrozené ortopedické onemocnění - Downův syndrom - Diagnostika poruch učení - Retinopatie nedonošených Studenti vypracují seminární práci na vybrané téma v rozsahu 10 stran A4.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |