Vyučující
|
-
Flekačová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
-
Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu Úvodní exkurze do speciálních zařízení je úvodní seznámení studentů s různými typy organizací poskytujících speciálněpedagogickou péči a podporu jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahovou náplň exkurzí tvoří návštěva tři různých speciálněpedagogických zařízení zaměřených na různé cílové skupiny. Sledována bude zejména obsahová a organizační struktura, aplikace metod a postupů v rámci speciálněpedagogického procesu, materiálně technická vybavenost, dokumentace a týmová spolupráce. Absolvování exkurze poskytne studentovi úvodní seznámení s různými typy zařízení a služeb a možnost odpovědnější a přesnější volby zaměření dalšího studia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Úvodní exkurze do speciálních zařízení je úvodní seznámení studentů s různými typy organizací poskytujících speciálněpedagogickou péči a podporu jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahovou náplň exkurzí tvoří návštěva tři různých speciálněpedagogických zařízení zaměřených na různé cílové skupiny. Sledována bude zejména obsahová a organizační struktura, aplikace metod a postupů v rámci speciálněpedagogického procesu, materiálně technická vybavenost, dokumentace a týmová spolupráce. Absolvování exkurze poskytne studentovi úvodní seznámení s různými typy zařízení a služeb a možnost odpovědnější a přesnější volby zaměření dalšího studia.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
& Filová, H. (1999). Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb Rukověť fakultního cvičného učitele: (příručka pro fakultní cvičné učitele a profesionálně zainteresované studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ). Brno: Paido.
-
Klapal, V. (2006). Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Musilová, M., & Musil, J. V. (2001). Asistentská praxe: cvičebnice a metodické vádemékum. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého.
-
Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
-
Musilová, M., Musil, J., V. (2001). Asistentská praxe.. Olomouc.
-
Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
-
Nelešovská, A., & Svobodová, J. (2000). Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého.
|