Předmět: Specifické poruchy učení 2

« Zpět
Název předmětu Specifické poruchy učení 2
Kód předmětu USS/KTUC2
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkování rozšířených poznatků v oblasti specifických poruch učení, jejich diagnostiky a intervence. Studenti budou po absolvování studia schopni definovat základní diagnostické nástroje aplikované při diagnostice SPU, popsat základní intervenční postupy a orientovat se v základních legislativních dokumentech, technológiách. - Diagnostika SVPU v České republice. Význam diagnostiky SVPU z legislativního hlediska. Základní vymezení kompetencí v oblasti diagnostiky SVPU v České republice (poradenská síť). Diagnostické materiály, jejich dostupnost a spolehlivost. Pozitiva a negativa komplexního charakteru diagnostiky SVPU. Charakteristika základních diagnostických materiálů (testové baterie Psychodiagnostiky Brno a další). - Struktura diagnostiky a diferenciální diagnostika v oblasti specifické vývojové poruchy čtení. Základní diagnostické techniky a pomůcky. - Přehled základních intervenčních postupů v rámci korekce specifických vývojových poruch čtení. Základní intervenční pomůcky pro intervenci. - Přehled základní diagnostických postupů a diferenciální diagnostiky v oblasti specifické vývojové poruchy počítání. Základní diagnostické pomůcky. - Základní intervenční postupy v oblasti korekce specifické vývojové poruchy čtení. Základní pomůcky a materiály pro korekci dyskalkulií. - Diagnostika v oblasti specifické vývojové poruchy psaní a pravopisu. Základní pomůcky pro diagnostiku. - Základní intervenční postupy při korekci specifické vývojové poruchy psaní a pravopisu. Specifika hodnocení. - Možnosti diagnostiky a specifické postupy v oblasti dyspinxie, dyspraxie a dysmuzie. - Základní oblasti metodiky ovlivňování dílčích funkcí v souvislosti se specifickými vývojovými poruchami učení. - Využití multimédií a softwarových programů k diagnostice a intervenci v oblasti specifických vývojových poruch učení. - Organizace péče o osoby se specifickými vývojovými poruchami učení. Hodnocení a klasifikace osob se specifickými vývojovými poruchami učení. - Legislativní zakotvení, alternativní metody hodnocení a klasifikace. Vztah posuzování výkonu osoby se specifickými vývojovými poruchami učení k diagnóze. ů- Legislativní rámec v oblasti organizace péče o osoby se specifickými vývojovými poruchami učení v resortu školství, specifika integrace osob se specifickými vývojovými poruchami učení, individuální vzdělávací plán. - Odborné společnosti a sdružení zabývající se specifickými vývojovými poruchami učení. Odborná pracoviště.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní