Předmět: Somatopedie 3 s diagnostikou

« Zpět
Název předmětu Somatopedie 3 s diagnostikou
Kód předmětu USS/KTSM3
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Sedláčková Dagmar, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět Somatopedie 3 s diagnostikou navazuje na teoretické znalosti i praktické dovednosti týkající se edukace žáků s omezením hybnosti, které si studenti osvojili v rámci předmětu Somatopedie 2. Cílem předmětu je prohloubit didaktické, intervenční a pedagogické schopnosti v kontextu moderních pedagogických trendů a přístupů. Struktura předmětu vychází ze závěrů výzkumů edukačního procesu žáků s omezením hybnosti a staví na procesuálním pojetí edukace a jednotlivých procesech, které edukace žáků s omezením hybnosti obsahuje. Dalším cílem a zároveň oblastí výuky je porozumění problematice vztahu a interakčnímu procesu s žáky s omezením hybnosti. Tematické okruhy: " Procesuální pojetí edukace (vstupní determinanty, průběh, výstupy a kontext edukace různých skupin žáků s omezením hybnosti). " Edukační procesy u žáků s omezením hybnosti (procesy adaptační, interakční, komunikační, sebeobslužné, osobnostního rozvoje a další), modely, popisy a kontext těchto procesů. " Moderní přístupy v diagnostice a intervenci (dynamická diagnostika a její ukázky, teorie zprostředkovaného učení, teorie strukturální kognitivní modifikace, FIE a další). " Přístupy klinické lingvistiky v problematice anartrie, terapie psaného jazyka a rozvoji komunikace. " Problematika vztahu a interakčního procesu mezi speciálním pedagogem a dětmi s omezením hybnosti (modely interakce, problémy v interakci a způsoby jejich kompenzace, vývoje dlouhodobého vztahu mezi dítětem s omezením hybnosti a speciálním pedagogem atd.). " Rozbor případových studií žáků s omezením hybnosti, náhled na edukaci jako proces a pojetí edukačního procesu v rámci životních příběhů žáka. Edukace v kontextu uceleného pojetí rehabilitace žáků s omezením hybnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní