| Název předmětu | Surdopedie 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KTSD3 |
| Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 5 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem disciplíny je připravit studenty na efektivní vytváření požadovaných klíčových kompetencí, které jsou formulovány ve vzdělávacích programech a kurikulárních dokumentech pro edukaci žáků se sluchovým postižením. Připravit studenty na efektivní realizaci speciálněpedagogického poradenství, umožnit vytvoření požadovaných kompetencí v takovém rozsahu, aby byl absolvent schopen poskytovat speciálněpedagogické, poradenské a intervenční služby žákům se sluchovým postižením, které povedou k dosažení stanovených vzdělávacích cílů při respektování individuálních kognitivních a senzorických dispozic žáků se sluchovým postižením. Obsahová stránka výuky zahrnuje seznámení se způsoby, prostředky a postupy vytváření funkčního audioorálního dorozumívacího systému, který umožní žákovi se sluchovým postižením získat náležité klíčové kompetence a komunikační kompetence ve vizuálněmotorických a audioorálních dorozumívacích systémech. Součástí výuky je osvojení specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s dětmi se sluchovým a dalším přidruženým postižením zraku, intelektu a hybnosti. Výukové teze: - Specifika kurikula žáků se sluchovým postižením ve speciálních a integrovaných podmínkách. - Vytváření klíčových kompetencí žáků se sluchovým postižením v kontextu druhu a stupně sluchového postižení. - Předpoklady vytváření komunikačních kompetencí žáků se sluchovým postižením. - Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - audioorální komunikační systémy. - psycholingvistické a sociolingvistické aspekty komunikace žáků se sluchovým postižením. - charakteristické rysy mluvní produkce žáků se sluchovým postižením. - Surdopedická intervence zaměřená na rozvoj sluchové percepce - Specifika surdopedického poradenství ve školním věku u žáků se sluchovým postižením
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |