Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Ludíková Barbora, MUDr. Ph.D.
-
Kopecký Miroslav, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Ludíková Libuše, prof. PaedDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Zdravotní stav našich dětí, trendy pozitivní a negativní, úloha společnosti, zdravotnictví a školství na zlepšení stavu. Cílem předmětu je rozvinout znalosti v oblasti epidemiologie a získat přehled (spolu s klinickými příznaky) o nejčastějších onemocněních dětí předškolního věku. Dále se seznámit se zásadami spolupráce učitele s lékařem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům základní informace z oboru pediatrie, poukázat na specifika dětského lékařství a jeho jednotlivých odvětví. Součástí předmětu je také úvod do problematiky neonatologie, genetiky a vývoje dítěte, jež jsou nedílnou součástí tohoto oboru. Studenti získají všeobecné znalosti z těchto oborů vzhledem k předpokládaným potřebám profilu absolventa. Výukové teze a náplň předmětu: " Úvod do pediatrie, základní rozdělení oboru, interdisciplinární zařazení " Pediatrická propedeutika " Vývoj dítěte " Základy neonatologie " Novorozenecký screening, patologické stavy v prenatálním a perinatálním období. Asfyxie u novorozence " Základy genetiky, nejčastější genetická onemocnění dětského věku " Vrozené vývojové vady u dětí " Dětská onemocnění v ortopedii " Dětská onemocnění v neurologii " Pedopsychiatrie " Dětská onemocnění v oftalmologii a ORL " Akutní stavy dětského věku a první pomoc při nich
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Cullaghan Ch., Stephenson T. (2005). Pediatrie do kapsy. Praha.
-
Kotulán, J. (2000). Zdravotní nauka pro pedagogy. Brno: Masarykova Univerzita.
-
Volf, V., & Volfová, H. (1996). Pediatrie pro střední zdravotnické školy. Praha: Informatorium.
|