Název předmětu | Poruchy autistického spektra |
---|---|
Kód předmětu | USS/KTPAS |
Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 5 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem disciplíny je seznámit studenty s problematikou poruch autistického spektra. Po jeho ukončení by měl být student schopen charakterizovat autismus, jedince s PAS a jeho projevy, popsat poruchy příbuzné autismu. Současně by měl získat přehled o možnostech výchovy a vzdělávání osob s PAS a dále možnostech pomoci a podpory ze strany státu, rodiny a organizací, které se problematikou PAS zabývají. Výukové teze: - Terminologické východiska problematiky PAS - Etiologie a etiopatogeneza PAS - Symtomatologie PAS (kvalitativní narušení v oblasti komunikace, kvalitativní narušení v oblasti sociální interakce, kvalitativní narušení oblasti imaginace a stereotypní projevy, nespecifické projevy autismu) - Klasifikace PAS (dle MKN-10 a DSM-V) - Raná péče o osoby s PAS - Edukační systém u osob s PAS - Poradenský servis určen osobám s PAS a její rodinám (rezort školství, zdravotnictví, sociálních věcí, neziskový sektor apod.) - Možnosti sociální podpory osobám s PAS - Specifika výchovy a vzdělávání osob s PAS. Možnosti vzdělávání a intervence v našich podmínkách i v zahraničí. - Nácvik přípravy strukturovaného učení (tvorba procesuálních schémat) - Alternativní a augmentativní formy komunikace u osob s PAS - Nácvik využití některých alternativních forem komunikace
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |