Cílem je předmětu je osvojení si okruhu získaných neurogenních fatických poruch řeči a jazyka a také vhled od problematiky orofaciálních myofunkčních poruch a poruch polykání se specifikací mladšího školního věku. " Fatické funkce a poruchy - definice. Afázie - terminologie, klasifikace, hlavní etiologie, symptomatologie, základy diagnostiky a intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Specifika v mladším školním věku. " " Alexie, agrafie, akalkulie, apraxie a agramatismus jako součást konceptu fatických poruch. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. Specifika v mladším školním věku. " Poruchy orofaciálního systému a myofunkční poruchy - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a intervence, prevence a prognóza. Specifika v mladším školním věku. " Základy orofaciální a myofunkční terapie - základní diagnostické intervenční techniky. Poruchy polykání - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Specifika v mladším školním věku. " Diagnostický a didaktický materiál o poruch OFS a poruch polykní, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Komparace se zahraničím. Interdisciplinární spolupráce. Specifika v mladším školním věku. " Možnosti logopedické prevence a osvěty. Typy, stupně, formy a prostředky logopedické prevence - komparace se zahraničním pojetím, pojetí a možnosti logopedické prevence v jednotlivých resortech. Současný stav, formy, prostředky a perspektivy logopedické osvěty. Specifika v mladším školním věku. " Specifika logopedické prevence vzhledem k jednotlivým věkovým kategoriím a okruhům narušené komunikační schopnosti. Interdisciplinární pojetí logopedické prevence a osvěty. Etické aspekty logopedické práce - srovnání se zahraničním pojetím. Specifika v mladším školním věku. " Logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Komparace se zahraničím. Interdisciplinární spolupráce. Specifika v mladším školním věku.
|