Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Korpová Alena, MUDr.
|
Obsah předmětu
|
Surdopedie - vymezení pojmu, zařazení do systému věd. Terminologické vymezení. Sluchové vnímání - význam sluchu pro vývoj psychiky člověka. Klasifikace sluchových vad. Vyšetření sluchu. Audiogram orientace v záznamech z vyšetření. Význam rané péče o děti se sluchovým postižením. Zásady surdopedické péče. Integrace a integrační snahy. Práce v integračních podmínkách a jejich modifikace. Problematika speciálně pedagogických metod v surdopedii. Současnost ve vzdělávání a výchově sluchově postižených ve světě. KI v surdopedické praxi. Individuální plánování v surdopedii. Některé lingvistické poznámky ke komunikačním technikám ve škole Specifické podmínky výchovné práce ovlivněné sluchovým postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmětem výuky je uvdení do problematiky výchovy a vzdělávání osob se sluchovým postižením.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Znalosti základů speciální pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
HRUBÝ, J. (1998). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II.díl. Praha: FRPSP.
-
HRUBÝ, J. (1999). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I.. Praha: FRPSP.
-
Mašura, S. (1972). Úvod do audiológie a audiometrie.. Bratislava: Filozofická fakulta.
-
SOURALOVÁ, E. (2002). Čtení neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého.
|