Předmět: Surdopedie 3 s diagnostikou

« Zpět
Název předmětu Surdopedie 3 s diagnostikou
Kód předmětu USS/KSSR3
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je připravit studenty na efektivní vytváření požadovaných klíčových kompetencí, které jsou formulovány ve vzdělávacích programech a kurikulárních dokumentech pro edukaci žáků se sluchovým postižením. Seznámit studenty se specifickými postupy, které povedou k dosažení stanovených vzdělávacích cílů při respektování individuálních kognitivních a senzorických dispozic žáků se sluchovým postižením ve výchovných a vzdělávacích zařízení pro sluchově postižené a v podmínkách integrace. Obsahem předmětu je získání souboru poznatků a dovedností ze surdopedické diagnostiky jako obligatorního předpokladu školní úspěšnosti žáků se sluchovým postižením, seznámení se způsoby, prostředky a postupy vytváření funkčního dorozumívacího systému ve vizuálněmotorických a audioorálních komunikačních systémech, které umožní žákovi se sluchovým postižením získat náležité klíčové kompetence. Součástí výuky je osvojení specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s jedinci se sluchovým a dalším přidruženým postižením zraku, intelektu a hybnosti. Tematické okruhy: " Specifika procedurální stránky posuzování speciálních vzdělávacích potřeb žáků se sluchovým postižením. " Diagnostické domény, nástroje surdopedické diagnostiky. " Kompetence pro realizaci diferenciální diagnostiky u žáků se sluchovým postižením. " Vytváření klíčových kompetencí žáků v kontextu druhu a stupně sluchového postižení. " Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - audioorální komunikační systémy. " Psycholingvistické aspekty komunikace žáků se sluchovým postižením, charakteristické rysy mluvní produkce. " Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - vizuálněmotorické komunikační systémy. " Znakové jazyky ve vzdělávání. " Specifika rozvoje zrakové a sluchové percepce žáků se sluchovým postižením.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (NA16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní