Název předmětu | Souvislá speciálněpedagogická praxe 3 |
---|---|
Kód předmětu | USS/KPOX3 |
Organizační forma výuky | Praxe + Praxe |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Souvislá spec. ped. praxe 3 probíhá v zařízení zaměřeném na péči o děti v předškolním příp. raném věku. Tato praxe (nebo souvislá spec. ped. praxe 2) probíhá ve spec. ped. zařízení, které se zaměřuje na práci s dětmi s narušenou komunikační schopností. Absolventi studijního programu Učitelství pro MŠ a speciální pedagogika budou kvalifikovanými logopedickými asistenty a ve spec. ped. zařízení tohoto typu získají zkušenosti s prací s cílovou skupinou dětí s narušenou komunikační schopností. Pokud tato praxe neprobíhá v spec. ped. zařízení zaměřeném na péči o děti s narušenou komunikační schopností, může se uskutečnit ve spec. ped. zařízeních pečujících o děti s jinými speciálními potřebami, buď školského typu (např. mateřské školy, přípravné ročníky základních škol, školská poradenská zařízení, apod.), v zařízeních sociálních služeb (např. stacionář, domov, středisko rané péče, apod.) nebo v jiných zařízeních (např. jesle, dětská centra, apod.). Praxe se v neposlední řadě může uskutečnit ve školských zařízeních, kde jsou v rámci společného vzdělávání vzdělávány děti se speciálními vzdělávacími potřebami (tzv. běžné školy). V rámci této praxe budou studenti přítomni práci s cílovou skupinou, měli by se ovšem již více zaměřit na samostatné (se supervizí odborného metodika) plánování, organizování a provádění speciálněpedagogických činností - diagnostiku, reedukaci, poradenství, speciálněpedagogické intervence, logopedickou péči apod. Studenti budou pracovat s dokumentací dětí a daného zařízení (ve školách se školními vzdělávacími programy, individuálními vzdělávacími plány, plány pedagogické podpory, doporučeními ze školských poradenských zařízení, apod.; v zařízeních sociálních služeb s vnitřními pravidly daného zařízení, individuálním plánem rozvoje klienta, smlouvami mezi poskytovatelem a uživatelem sociální služby, apod.).
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |