| Název předmětu | Logopedie 4 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KPLG4 |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům podrobnější vhled do problematiky symptomatických poruch řeči se zaměřením na autismus, Downův syndrom a dále na alternativní a augmentativní komunikaci a logopedické pomůcky a přístroje. Výukové teze: " - Symptomatické poruchy u poruch autistického spektra u dětí předškolního věku. Základy terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostiky, intervence, prevence a prognózy (zaměření na předškolní věk). Profilující osobnosti a literatura. - Symptomatické poruchy u poruch autistického spektra u dětí předškolního věku - diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. - Symptomatické poruchy u Downova syndromu u dětí předškolního věku. Základy terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostiky, intervence, prevence a prognózy (zaměření na předškolní věk). Profilující osobnosti a literatura. - Symptomatické poruchy u Downova syndromu u dětí předškolního věku - diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. - Alternativní a augmentativní komunikace, logopedické pomůcky a technika - využití u dětí předškolního věku. - Logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika -využití u dětí předškolního věku.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Zápočet: - Podmínkou udělení zápočtu je aktivní účast ve výuce. Zkouška: - Vědomosti studenta budou ověřovány písemnou formou v rozsahu přednášek a základní literatury. Ověření znalostí písemným testem s minimální 75% úspěšností. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |