Předmět: Kurz komunikačních dovedností neslyšících

« Zpět
Název předmětu Kurz komunikačních dovedností neslyšících
Kód předmětu USS/KPKDN
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Martinková Eva, Mgr.
  • Kučerová Lenka, Bc.
  • Kučerová Lenka, RNDr.
  • Hartingerová Petra, Mgr.
  • Quittová Jana, Mgr.
Obsah předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů praktické dovednosti v komunikačních technikách neslyšících. Základy českého znakového jazyka a prstové abecedy (jednoruční a obouruční).

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení se základními komunikačními systémy a technikami, jejichž teoretická východiska zahrnují současné trendy, vycházející z nového postavení vizuálně-motorických komunikačních systémů neslyšících ve společnosti. Jedná se o výuku praktického rázu prstové abecedy (jednoruční, obouruční) a českého znakového jazyka. Specifické dovednosti, které student v průběhu studia získá, mu budou usnadňovat v rámci interkulturní komunikace sdělování a přijímání informací při sociálních interakcích se sluchově postiženými.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Rozhovor

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
  • LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (1. a 2. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (3. a 4. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • POTMĚŠIL, M. (1992). Prstová abeceda. Praha: FRPSP.
  • POTMĚŠIL, M. (2005). Všeobecný slovník českého znakového jazyka. Praha Fortuna.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní