Název předmětu | Didaktika a metodika práce s dítětem předškolního věku se sluchovým postižením |
---|---|
Kód předmětu | USS/KPDMS |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem disciplíny je připravit studenty na efektivní vytváření požadovaných klíčových kompetencí, které jsou formulovány ve vzdělávacích programech a kurikulárních dokumentech pro edukaci dětí se sluchovým postižením předškolního věku. Seznámit studenty se specifickými postupy, které povedou k dosažení stanovených vzdělávacích cílů při respektování individuálních kognitivních a senzorických dispozic dětí se sluchovým postižením ve výchovných a vzdělávacích zařízeních pro sluchově postižené a v podmínkách integrace. Obsahová stránka výuky zahrnuje seznámení se způsoby, prostředky a postupy vytváření funkčního dorozumívacího systému, který umožní dítěti se sluchovým postižením předškolního věku získat náležité klíčové kompetence a komunikační kompetence ve vizuálněmotorických a audioorálních dorozumívacích systémech. Součástí výuky je osvojení specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s dětmi se sluchovým a dalším přidruženým postižením zraku, intelektu a hybnosti. Výukové teze: " Specifika kurikula dětí se sluchovým postižením předškolního věku. " Vytváření klíčových kompetencí dětí předškolního věku v kontextu druhu a stupně sluchového postižení. " Obecné předpoklady vytváření komunikačních kompetencí dětí se sluchovým postižením předškolního věku. " Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - audioorální komunikační systémy. " Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - vizuálněmotorické komunikační systémy " Specifika rozvoje vizuální percepce dětí se sluchovým postižením. " Připravenost dětí se sluchovým postižením k zahájení povinné školní docházky.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika předškolního věku - učitelství pro mateřské školy (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika předškolního věku - učitelství pro mateřské školy (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |