Předmět: Didaktika a metodika práce s dítětem předškolního věku se sluchovým postižením

« Zpět
Název předmětu Didaktika a metodika práce s dítětem předškolního věku se sluchovým postižením
Kód předmětu USS/KPDMS
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je připravit studenty na efektivní vytváření požadovaných klíčových kompetencí, které jsou formulovány ve vzdělávacích programech a kurikulárních dokumentech pro edukaci dětí se sluchovým postižením předškolního věku. Seznámit studenty se specifickými postupy, které povedou k dosažení stanovených vzdělávacích cílů při respektování individuálních kognitivních a senzorických dispozic dětí se sluchovým postižením ve výchovných a vzdělávacích zařízeních pro sluchově postižené a v podmínkách integrace. Obsahová stránka výuky zahrnuje seznámení se způsoby, prostředky a postupy vytváření funkčního dorozumívacího systému, který umožní dítěti se sluchovým postižením předškolního věku získat náležité klíčové kompetence a komunikační kompetence ve vizuálněmotorických a audioorálních dorozumívacích systémech. Součástí výuky je osvojení specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s dětmi se sluchovým a dalším přidruženým postižením zraku, intelektu a hybnosti. Výukové teze: " Specifika kurikula dětí se sluchovým postižením předškolního věku. " Vytváření klíčových kompetencí dětí předškolního věku v kontextu druhu a stupně sluchového postižení. " Obecné předpoklady vytváření komunikačních kompetencí dětí se sluchovým postižením předškolního věku. " Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - audioorální komunikační systémy. " Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - vizuálněmotorické komunikační systémy " Specifika rozvoje vizuální percepce dětí se sluchovým postižením. " Připravenost dětí se sluchovým postižením k zahájení povinné školní docházky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika předškolního věku - učitelství pro mateřské školy (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika předškolního věku - učitelství pro mateřské školy (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní