Předmět: Didaktika a metodika práce s dítětem předškolního věku s narušenou komunikační schopností

« Zpět
Název předmětu Didaktika a metodika práce s dítětem předškolního věku s narušenou komunikační schopností
Kód předmětu USS/KPDML
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Mironova Tabachová Jana, Mgr. Bc.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení si hlavních didaktických a metodických zásad, metod a základních diagnostických a intervenčních technik pro práci s dětmi předškolního věku s narušeným vývojem řeči, ale také hlubší seznámení s metodami logopedické prevence a osvěty a stimulace fyziologického vývoje řeči. Důraz bude kladen také na vymezení postavení předškolního pedagogova v interdisciplinárním týmu. Výukové teze: " Cíle didaktiky a metodiky práce s dítětem s narušenou komunikační schopnosti v předškolním věku - základní principy, specifické logopedické přístupy. Aktuální trendy v porovnání se současností. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci a stimulaci vývoje řeči a jeho odchylek (opoždění, narušení, přerušení, apod.) v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci narušení článkování řeči - dyslálie a vývojové dysartrie v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci narušení zvuku řeči - poruchy fonace a rezonance v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci narušení plynulosti řeči - koktavost a breptavost v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci symptomatických poruch řeči v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci orálních a orofaciálních myofunkčních poruch v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci odchylek v základních dovednostech lexie, graxie, kalkulie a praxie ve vztahu k předškolnímu věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci odchylek laterality dětí předškolního věku. Fyziologická stimulace přirozeného vývoje laterality. " Využití přístrojové techniky a speciálních logopedických pomůcek v předškolním věku v rámci základní intervence vývoje řeči a narušené komunikační schopnosti. Motivační a registrační pomůcky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika předškolního věku - učitelství pro mateřské školy (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika předškolního věku - učitelství pro mateřské školy (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní