Cílem předmětu je osvojení si hlavních didaktických a metodických zásad, metod a základních diagnostických a intervenčních technik pro práci s dětmi předškolního věku s narušeným vývojem řeči, ale také hlubší seznámení s metodami logopedické prevence a osvěty a stimulace fyziologického vývoje řeči. Důraz bude kladen také na vymezení postavení předškolního pedagogova v interdisciplinárním týmu. Výukové teze: " Cíle didaktiky a metodiky práce s dítětem s narušenou komunikační schopnosti v předškolním věku - základní principy, specifické logopedické přístupy. Aktuální trendy v porovnání se současností. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci a stimulaci vývoje řeči a jeho odchylek (opoždění, narušení, přerušení, apod.) v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci narušení článkování řeči - dyslálie a vývojové dysartrie v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci narušení zvuku řeči - poruchy fonace a rezonance v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci narušení plynulosti řeči - koktavost a breptavost v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci symptomatických poruch řeči v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci orálních a orofaciálních myofunkčních poruch v předškolním věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci odchylek v základních dovednostech lexie, graxie, kalkulie a praxie ve vztahu k předškolnímu věku. " Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci odchylek laterality dětí předškolního věku. Fyziologická stimulace přirozeného vývoje laterality. " Využití přístrojové techniky a speciálních logopedických pomůcek v předškolním věku v rámci základní intervence vývoje řeči a narušené komunikační schopnosti. Motivační a registrační pomůcky.
|