Metodiky práce s osobami s omezením pohyblivosti a jejich rodinami ? alimentace, alternativní a augmentativní komunikace, využití asistivních technologií, pedagogika založená na umění a umělecké terapie, terapie s využitím zvířat atd. Strategie pro výuku žáků s omezením pohyblivosti a charakteristika práce speciálního pedagoga v institucích rezortu MŠMT relevantních pro osoby s omezením pohyblivosti. Charakteristika poradenské práce u osob s omezením pohyblivosti a jejich rodin, problematika vztahu a stratgie formální podpory speciálních pedagogů. Koncept praxe založené na důkazech se zaměřením na osoby s omezením pohyblivosti ? význam pro rozhodování a tvorbu vzdělávací, zdravotnické a sociální politiky, typy studií v oblasti ?evidence-synthesis? a ?evidence implementation?, vyhledávání informací v databázích, platformách pro vyhledávání (Epistemonikos, PubMed) a v toolkitech vzdělávacích metod, organizace zaměřené na EBP (Campbell Collaboration, JBI, Cochrane, GRADE), vzdělávací metody založené na důkazech s ohledem na omezení pohyblivosti. Studijní literatura a studijní pomůcky Povinná literatura: CHRASTINA, J. a kol. Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení ? přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti: výzkumy, teorie a jejich využití v práci s klientem. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. JURKOVIČOVÁ, P., REGEC, V. Úvod do speciálněpedagogického poradenství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. KANTOR, J., CHRASTINA, J., JURKOVIČOVÁ, P., URBANOVSKÁ, E. a kol. (v tisku). Speciální pedagogika osob s omezením pohyblivosti a koncept praxe založené na důkazech. Olomouc: Univerzita Palackého. KANTOR, J. Prostředky augmentativní a alternativní komunikace u osob s tělesným a kombinovaným postižením. In LUDÍKOVÁ, L., KOZÁKOVÁ, Z. a kol. Specifika komunikace s osobami se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2012. KANTOR, J. Umělecké terapie a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. In MÜLLER, O. Metodika expresivních přístupů u žáků se SVP v inkluzivním vzdělávání. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2020. KANTOR, J. Potenciál integrace umění do vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In MÜLLER, O. Metodika expresivních přístupů u žáků se SVP v inkluzivním vzdělávání. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2020. KANTOR, J. a kol. Medicínské aspekty omezení hybnosti. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2013. KANTOR, J. Technické pomůcky pro osoby s omezením hybnosti. In LANGER, J. Technické pomůcky pro osoby se zdravotním postižením. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2013. KOPŘIVA, J. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2016. KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2017. MAJEROVÁ, R. Lingvistika ve speciální pedagogice. In MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, 2014.
|