The aim of the subject is to provide practical knowledge in the field of diagnosis of specific (developmental) learning disorders with a focus on the counseling activities of special educators, including the possibilities of their concrete application within the framework of diagnostic counseling activities for persons with specific (developmental) learning disorders. Required reading: BABTIE, P., EMERSON, J. Dítě s dyskalkulií ve škole. Přeložil Marie TĚTHALOVÁ. Praha: Portál, 2018, 149 s. ISBN 978-80-262-1304-8. BLAŽKOVÁ, Růžena. Didaktika matematiky se zaměřením na specifické poruchy učení. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 194 stran. Matematika a didaktika matematiky; svazek 2. ISBN 978-80-210-8673-9. CARAVOLAS, M., VOLÍN, J. BDTG2: baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 6. až 9. ročníků: teoretická příručka testu. 1. vydání. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2018. 44 stran. ISBN 978-80-7481-220-0. CIMLEROVÁ, P. a kol. Manuál administrátora: DysTest: baterie testů pro diagnostiku specifických poruch učení u studentů vysokých škol a uchazečů o vysokoškolské studium. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 86 stran. ISBN 978-80-210-7767-6. EMMERLINGOVÁ, S. Vidím to jinak: skryté příčiny ADHD a dalších poruch chování a učení: příručka pro rodiče (i budoucí) a všechny, kteří pomáhají dětem. Vydání: první. [Smrčí]: [Stanislava Emmerlingová], 2020. 288 stran. ISBN 978-80-270-7666-6 JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Katalog podpůrných opatření: dílčí část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020, 227 s. ISBN 978-80-244-5714-7. KREJČOVÁ, L., BODNÁROVÁ, Z. A KOL. Specifické poruchy učení. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0600-0 KREJČOVÁ, L. Dyslexie: psychologické souvislosti. Vydání 1. Praha: Grada, 2019. 248 stran. Psyché. ISBN 978-80-247-3950-2. KUCHARSKA, A. Riziko dyslexie: Pregramotnostni? schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikovy?ch skupina?ch: Vol. 1. vyda?ni?. Charles University, Faculty of Education Press, 2016. ISBN 9788072907847, 9788072909087. MERTIN, V. a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 398 stran. ISBN 978-80-7552-014-2. PANČOCHA, K. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání = Analysis of social determinants of inclusive education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013. 319 s. ISBN 978-80-7315-245-1. SIMON, H. Dyskalkulie: jak pomáhat dětem, které mají potíže s početními úlohami. Překlad Jana Pištorová. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015. 166 stran. ISBN 978-80-262-0985-0. SLOVÁK, D., ed. et al. MKN-10: mezinárodní statistická klasifikace nemocí a přidružených zdravotních problémů: desátá revize: obsahová aktualizace k 1.1.2018. Tabelární část. Praha: Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR, 2018. 877 stran. ISBN 978-80-7472-168-7. VOLEMANOVÁ, M. Přetrvávající primární reflexy: opomíjený faktor problémů učení a chování. 2. rozšířené vydání. Statenice: INVTS s.r.o., 2019. 240 stran. ISBN 978-80-907369-0-0. ZELINKOVÁ, O. Co je dyslexie, její rizika a diagnostika. 1. vyd. [Roztoky u Prahy]: Lexik, 2013. 3 sv. ISBN 978-80-87790-02-1. ZELINKOVÁ, O. Dyspraxie: vývojová porucha pohybové koordinace [online]. [Zlín]: [Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně], [2018] [cit. 2022-09-10]. VALENTA, M. a kol. Znevýhodněný žák: deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Vydání 1. Praha: Grada, 2020. 218 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0621-9.
|