| Název předmětu | Neurologie pro poradenské pracovníky |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KNEUR |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům základní přehlednou orientaci v lékařském oboru neurologie. Studenti získají všeobecné znalosti z tohoto oboru vzhledem k předpokládaným potřebám profilu absolventa. Výukové teze: Úvod do neurologie. Náplň a základní členění oboru, interdisciplinární vztahy. Anatomie a fyziologie nervové soustavy. Neurologické vyšetření. Anamnéza, vyšetřovací metody v neurologii NMR, CT, EEG, EMG, EP, LP, sonografické vyšetření. Neurologická syndromologie. Nádory mozku a míchy. Mozkové cévní příhody. Epileptologie. Bolesti hlavy. Základní charakteristiky: onemocnění periferních nervů, a nervosvalová onemocnění. Dětská neurologie Hyperkinetická porucha - ADHD, ADD, neuroinfekce v dětském věku, vrozené vývojové vady mozku a míchy, DMO - multioborová péče, fyzioterapie, logopedie psychologie, psychiatrie. Povinná literatura: DRTÍLKOVÁ I., ŠERÝ O. a kol. Hyperkinetická porucha / ADHD. Praha: Galén, 2007. ISBN 978-80-7262-419-5. KRÁL, M. a kol. Neurologie pro speciální pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3245-8. MUMENTHALER, M., MATTLE, H. Neurologie. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-545-9. OŠLEJŠKOVÁ, H. a kol. Dětská neurologie. Olomouc: Solen, 2015. ISBN 978-80-7471-124-4. OŠLEJŠKOVÁ, H. a kol. Epileptické a neepileptické záchvaty v dětství a adolescenci. Plzeň: Adela, 2009. ISBN 978-80-87094-06-8. Doporučená literatura: Doporučená literatura: LESNÝ, I. a kol. Dětská neurologie. Praha: Avicenum, 1980. LESNÝ, I., ŠPITZ, J. Neurologie a psychiatrie pro speciální pedagogy. Praha: SPN, 1989. ŠLAPAL, R. Dětská neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-17-6.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |