Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Problematika tyflopedické péče o osoby v dospělém věku se zaměřením na tyto oblasti: předškolní věk, historie, tyflografika, tyflotechnika
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Problematika tyflopedické péče o osoby v dospělém věku se zaměřením na tyto oblasti: předškolní věk, historie, tyflografika, tyflotechnika
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Absolvování podmiňujících předmětů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Ludíková, L., & Stoklasová, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Jesenský, J. (1988). Hmatové vnímání informací pomocí tyflografiky. Praha : SPN.
-
SMÝKAL, J. (1994). Pohled do dějin slepeckého písma. Praha: ČUNS.
|