Předmět: Poruchy autistického spektra 2

« Zpět
Název předmětu Poruchy autistického spektra 2
Kód předmětu USS/KNAS2
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkování praktických poznatků v oblasti diagnostiky poruch autistického spektra (PAS) se zaměřením poradenskou činnost speciálních pedagogů, včetně možností jejich konkrétního uplatnění v rámci diagnostických poradenských aktivit v rámci osob s PAS. Povinná literatura: ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Edukačně-hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra. 4. vydání. [Praha] : Pasparta, 2015. ISBN 978-80-905993-6-9 ČADILOVÁ, V., THOROVÁ, K., ŽAMPACHOVÁ, Z. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Část II., (Diagnostické domény pro žáky s poruchami autistického spektra). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 117 s. Ostatní. ISBN 978-80-244-3054-6. HOSÁK, L. a kol. Psychiatrie a pedopsychiatrie. Druhé vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. 647 stran. ISBN 978-80-246-5088-3. JOHNSON, E. O.. ABA pro děti s autismem: otázky a odpovědi. Vydání první. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1628-5. KEARNEY, A., J. Jak porozumět aplikované behaviorální analýze: úvod do ABA pro rodiče, učitele a další profesionály. Přeložil Veronika GLOGAROVÁ. V Praze: Pasparta, 2020, 142 s. ISBN 978-80-88290-48-3. PÖTHE, Petr. Emoční poruchy v dětství a dospívání. 2., dopl. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013. 164 s. Psyché. ISBN 978-80-247-4585-5. ŘÍHOVÁ, A., VITÁSKOVÁ, K. Logopedická intervence u osob s poruchou autistického spektra: odborná publikace pro logopedy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Monografie. ISBN 978-80-244-2908-3. THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9. VITÁSKOVÁ, K., ŠEBKOVÁ, L. Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra: (hodnocení pragmatické jazykové roviny u osob s poruchami autistického spektra z pohledu logopeda). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 162 s. Monografie. ISBN 978-80-244-5214-2. VITÁSKOVÁ, K. Hodnocení komunikačních specifik vybraných skupin jedinců s narušenou komunikační schopností. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. Monografie. ISBN 978-80-244-4414-7. VITÁSKOVÁ, K. Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2018. Monografie. ISBN 978-80-244-5466-5. VOLEMANOVÁ, M. Teoretické základy metody neuro-vývojové stimulace. 1. vydání. Statenice: INVTS s.r.o., 2021. 136 stran. ISBN 978-80-907369-4-8.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní