Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Ludíková Barbora, MUDr. Ph.D.
-
Kantorová Lucia, MUDr.
|
Obsah předmětu
|
Náplň a základní členění oborů, interdisciplinární vztahy. Neurologická, psychiatrická a pediatrická syndromologie, diagnostické a anamnestické metody. Klasifikace vad, klinický obraz, terapie, prognózy a preventivní působení u nejčastějších onemocnění se zaměřením na dětský věk.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům propedeutickou formou orientaci (v návaznosti na poznatky ze somatologie a somatopatologie) v lékařských oborech neurologie, psychiatrie a pediatrie. Studenti získají všeobecné znalosti z těchto oborů vzhledem k předpokládaným potřebám profilu absolventa.
Studenti získají všeobecné znalosti z oborů neurologie, psychiatrie a pediatrie vzhledem k předpokládaným potřebám profilu absolventa, tedy s ohledem na biologické a zdravotní zvláštnosti osob se specifickými potřebami.
|
Předpoklady
|
Znalosti z biologie člověka na úrovni učiva gymnázia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Kalvach, Z., Marek, J., Sucharda, P. (2002). Propedeutika klinické medicíny. Praha: Triton.
-
Kaščák, M. (2005). Klinická propedeutika. Praha: Osveta.
-
SVOBODA, M., ČEŠKOVÁ, E., KUČEROVÁ, H. (2006). Psychopatologie a psychiatrie pro psychology a speciální pedagogy. . Praha: Portál.
-
ŠLAPAL, R. (2007). Vývojová neurologie pro speciální pedagogy.. Brno: Paido.
-
Vítek, J. Medicínská propedeutika pro speciální pedagogy Úvod do neurologie Úvod do oftalmopedie. Brno: Paido.
-
ZAHÁLKOVÁ, M. (2005). Pediatrie pro speciální pedagogy. . Brno: Masarykova univerzita.
|