Předmět: Logopedie

« Zpět
Název předmětu Logopedie
Kód předmětu USS/KGLGP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šlesingrová Eliška, Mgr.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Studenti se seznámí s vymezením, klasifikací a kategorizací v okruzích narušené komunikační schopnosti (NKS), organizace logopedické péče a dalšími aspekty poruch komunikace v kontextu práce speciálního pedagoga. Budou schopni následně detekovat symptomy jednotlivých hlavních forem NKS v mluvené i psané formě, včetně poruch neverbální komunikace a pochopit jejich dopad na oblast školní edukace a sociální komunikace. Pomůcky: Petit Olomouc, s.r.o. aplikace Altík Altíkův slovník, Altíkovy úkoly, Když chybí slova. Petit Olomouc, s.r.o Symwriter 2 Petit Olomouc, s.r.o. aplikace Brepta Petit Olomouc, s.r.o. Boardmaker 7 Standard Petit Olomouc, s.r.o. Včelka pro školy ? online výuka - čtení, cizí jazyky, čeština pro cizince, matematika SVČ Lužánky: Klokanovy kapsy. SVČ Lužánky: Katalog pomůcek v mateřských školách Montessori pomůcky Povinná literatura: BYTEŠNÍKOVÁ I. (2012). Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN: 978-80-247-3008-0 ČERVENKOVÁ, B. (2019). Rozvoj komunikačních a jazykových schopností. u dětí od narození do tří let věku (1. elektronické vydání). Grada. ISBN 978-80-271-2054-3 KLENKOVÁ, J. (2006). Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9. KMENTOVÁ, M. (2015). Hudební a řečové projevy předškolních dětí a jejich vzájemné ovlivňování. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-869-1. KOPECKÝ, K., SZOTKOWSKI, R., DOBEŠOVÁ, P. (2021) Riziková komunikace a seznamování českých dětí v kyberprostoru. ISBN 9788024459158 [N.p.]: Palacký University Olomouc. Dostupné na: https://eds.s.ebscohost.com/eds/ebookviewer/ebook/bmxlYmtfXzMxNzcwMTdfX0FO0?sid=e7e1e540-7ebd-44f8-a972-d1f762ba2fce@redis&vid=11&format=EB&rid=1 KREJČOVÁ, L. et al. (2018). Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie 2., aktualizované vydání., Brno: Edika. LECHTA, V. a kol. (2011). Symptomatické poruchy řeči. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-977-4. MARTINKOVÁ, E., HANÁKOVÁ, A., KROUPOVÁ, K., JURKOVIČOVÁ, P. (2010). Komunikace a lidé se smyslovým postižením: metodický materiál / Petra Jurkovičová (ed.) a kol. ISBN 9788024426495. MLČÁKOVÁ, R., MAŠTALÍŘ, J., MELOUNOVÁ, Z., RYBAŘÍKOVÁ, K. (2019). Narušená komunikační schopnost a speciální vzdělávání (1. vydání). Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-5662-1

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní