Název předmětu | Základy speciální pedagogiky pro muzikoterapeuty 2 |
---|---|
Kód předmětu | USS/KCZP2 |
Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Studijní předmět základy speciální pedagogiky pro muzikoterapeuty 2 navazuje na studijní předmět Základy speciální pedagogiky 1, rozvíjí a prohlubuje u studentů povědomí o současné speciální pedagogice. Obdobně jako u předmětu předcházejícího má i tento za cíl poskytnout studentům poznatky, které jim umožní orientovat se v navazujících speciálněpedagogických disciplínách. Struktura předmětu na straně jedné kopíruje jednotlivá období vývoje osob s postižením či znevýhodněním a speciálně pedagogickou péči svázanou s tím kterým obdobím, na straně druhé uvádí studenty do problematiky jednotlivých speciálně pedagogických oborů. Tematické okruhy: - Uvedení do systému péče poskytované základními resorty v České republice (zdravotnický, školský, sociální resort). - Úvod do speciálně pedagogické diagnostiky. - Úvod do speciálně pedagogického poradenství. - Rodina dítěte se speciálními potřebami, osoby pečující o osobu s postižením či znevýhodněním. - Raný a předškolní věk dítěte se speciálními potřebami, raná péče. - Školní věk žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. - Dospělost a období sénia u osob s postižením či znevýhodněním. - Úvod do problematiky sociálních služeb. - Speciální pedagogika osob s mentálním postižením. - Speciální pedagogika osob se sluchovým postižením. - Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. - Speciální pedagogika osob s omezením hybnosti. - Speciální pedagogika osob s psychosociálním ohrožením a narušením. - Speciální pedagogika osob s narušenou komunikační schopností. - Speciální pedagogika osob s parciálními nedostatky. - Speciální pedagogika osob s kombinovaným postižením. - Speciální pedagogika osob mimořádně nadaných.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |