Název předmětu | Příprava a reflexe muzikoterapeutické praxe 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/KCRX1 |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět Příprava a reflexe muzikoterapeutické praxe 1 předchází a následuje po předmětu Muzikoterapeutická praxe 1 a navazuje na předmět Skupinová supervize 1. Cílem předmětu je objasnit strukturu muzikoterapeutického procesu a jednotlivých procedurálních fází terapie (hodnocení, plánování terapie, implementace terapeutického plánu a evaluace terapeutického procesu). Předmět dále seznámí studenty se základními etickými požadavky pro výkon muzikoterapeutické profese, které vycházejí z etického kodexu Evropské muzikoterapeutické konfederace a Americké muzikoterapeutické asociace. Dále nastíní vztahy etiky v muzikoterapii s etikou ve zdravotnických, pedagogických a sociálních profesích. S ohledem na etické požadavky představí problematiku multikulturality, respektu k diversitě a požadavky na terapii u klientů s různým typem speciálních potřeb, národnosti, mateřského jazyka, náboženství, hodnotové orientace, pohlaví, věku a jiných typů jinakostí. Předmět také nabídne základní teoretické znalosti o klinické supervizi a její roli pro muzikoterapeutickou praxi. Studenti se naučí rozlišovat klinickou supervizi od jiných typů supervize a náhledové/konzultativní práce mimo klinickou oblast, např. supervize výzkumu, integrovaná supervize, mentoring, intervize atd. seznámí se s požadavky na výkon supervize a se specifiky muzikoterapeutické supervize. V rámci předmětu pomůže vyučující vybrat studentům vhodný typ zařízení pro praxi, seznámí je se specifiky dané instituce a objasní nároky, které budou na studenty v daném typu instituce kladeny. Po skončení praxe budou prostřednictvím reflexe praxí ve skupině sdíleny zkušenosti studentů.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |