Název předmětu | Speciálněpedagogická diagnostika ve školství (P) |
---|---|
Kód předmětu | USS/KBPDG |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět bude zaměřen na oblast speciálně pedagogické diagnostiky, která je běžně využívána ve školství. Studenti se seznámí především s obligátní diagnostikou učitele, kterou provádí v souvislosti s hlavními problematickými oblastmi objevujícími se ve školství - slabší výkon a tím i prospěch v jazykových či přírodovědných předmětech, neupravenost písma (rozbor sešitů v grafickém či grafologickém kontextu) V rámci výuky získají studenti také základní informace o diagnostice, která provází analýzu spontánní hry a rozbor produktů žáků. Zvláštní pozornost bude věnována rovněž sociometrickým metodám v kontextu měření výsledků integrace či vyhledávání ohnisek sociálních problémů ve třídě (šikana). Součástí výuky bude také náplň diagnostické práce speciálního pedagoga v pedagogicko - psychologické poradně.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - intervence (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - intervence (BB16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |