Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahová stránka předmětu zahrnuje oblast teoretických východisek oboru, jako je vymezení oboru, základní terminologie, členění oboru, základní historiografie, systém podpory pro občany ČR apod. a dále vymezení jednotlivých speciálněpedagogických oborů, a to jak tradičních "pedií", tak oborů nově se formujících.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky speciální pedagogiky, na jedné straně představit teoretická východiska oboru, na straně druhé se zaměřit na jednotlivé speciálněpedagogické disciplíny. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Jeřábková,K. a kol. (2013). Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.. Olomouc.
-
Jeřábková,K. a kol. (2013). Úvod do speciální pedagogiky.. Olomouc.
-
Ludíková, Renotiérová. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc UP.
-
Pipeková, a kol. (2006). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.
-
Valenta, M. a kol. (2014). Přehled speciální pedagogiky.. Praha.
|