Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vývoj vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami po roce 1990, aktuálně platná legislativa upravující vzdělávání těchto žáků, specifika výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci integrovaného vzdělávání v běžných základních školách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Uvést budoucí učitele prvního stupně běžných základních škol do problematiky integrovaného vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
USS/JZSP
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Jeřábková,K. a kol. (2013). Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc.
-
Jesenský, J. (2000). Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové.
-
Ludíková, Renotiérová. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc UP.
-
Pipeková, a kol. (2006). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.
|