| Název předmětu | Logopedie a fonetika 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/JLF2 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Koktavost v předškolním věku. Hlasové poruchy v předškolním věku. Hlasová hygiena. Huhňavost v předškolním věku. Student umí u výše vybraných typů narušené komunikační schopnosti základy terminologie, etiologie, klasifikace, symptomatologie, diagnostiky, intervence, prevence a prognózy.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce s audiovizí |
| Výstupy z učení |
|
Koktavost v předškolním věku. Hlasové poruchy v předškolním věku. Hlasová hygiena. Huhňavost v předškolním věku. Student umí u výše vybraných typů narušené komunikační schopnosti základy terminologie, etiologie, klasifikace, symptomatologie, diagnostiky, intervence, prevence a prognózy.
- Student/ka je odborně připravena v rámci svých pedagogických kompetencí pro komunikaci s dětmi, rodiči a dalšími účastníky výchovně-vzdělávacího procesu. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
Požadavky na studenta - Student/ka splní 80% účast ve cvičení. - Student/ka aktivně pracuje ve cvičení. - Student/ka průběžně studuje a připravuje se na další cvičení (dle konkrétního zadání) ze studijních opor, doporučené literatury, webových stránek. - Student/ka připraví jednu hru nebo aktivitu (ve dvojici nebo ve trojici studentek), pro skupinu dětí předškolního věku, které se účastní dítě s koktavostí v prostředí mateřské školy nebo domova. - Student/ka prezentuje připravenou hru nebo aktivitu (ve dvojici nebo ve trojici studentek) ? viz bod výše. - Student/ka reflektuje a navrhuje řešení vzniklých pedagogických situací. - Student/ka si nastuduje a dokáže prezentovat vědomosti z témat daného předmětu u ústní zkoušky. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |