Tematické okruhy: 1. Logopedie - základní terminologie, 2. Systém organizace logopedické péče - 3. Specifika ontogeneze řeči 4. Vývoj a poruchy hlasu a rezonance. 5. Etiologie, symptomatologie, klasifikace hlasových poruch 6. Vybrané jazykové a kognitivní schopnosti ovlivňující úspěšnost osvojování základních předškolních dovedností v raném věku. 7. Přesah obtíží do osvojování prelexických a pregrafémových dovedností. 8. Vývojové jazykové poruchy v raném a předškolním věku 9. Narušení článkování řeči - dyslálie a vývojové artikulační poruchy v raném předškolním věku. 10. Fyziologie a odchylky výslovnosti v českém jazyce, metodika vyvozování. Povinná literatura: LECHTA, V., KRÁLIKOVÁ, B., WDOWYCZYNOVÁ, M. 2011. Když naše dítě nemluví plynule: Koktavost a jiné neplynulosti řeči. Praha: Portál. 978-80-7367-849-4 MLČÁKOVÁ, R.; VITÁSKOVÁ, K. 2013. Narušení artikulace a narušení vývoje mluvené řeči - vstup do problematiky. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-3721-7. [take v LMS podobě] SMOLÍK, F. & MÁLKOVÁ, G., 2014. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku, Praha: Grada. Smolík, F., Bytešníková, I. 2020, Screening poruch jazykového vývoje v raném věku: přehled a představení dotazníku SDDS, Czecho-Slovak Pediatrics / Cesko-Slovenska Pediatrie, vol. 75, no. 8, pp. 484-489 a terapie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5882-3. Doporučená literatura: VITÁSKOVÁ, K., KYTNAROVÁ, L 2017. Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra: (hodnocení pragmatické jazykové roviny u osob s poruchami autistického spektra z pohledu logopeda). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5214-2.
|