| Název předmětu | ITEP - Aktivizační metody v surdopedické intervenci |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/IISUR |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Obsahem výuky je přehled patologie sluchového analyzátoru, seznámení se základními diagnostickými metodami zjišťujícími typ a stupeň sluchových vad. Základní informace o možnosti využití kochleárních implantátů, sluchadel a aplikaci základní technické kompenzační pomůcky, které osoby se sluchovým postižením nejčastěji používají jak v každodenním životě, tak ve vzdělávacím procesu a jiných specifických situacích. Cílem výuky je prezentace aktuálního pohledu na osoby se sluchovým postižením jako na jazykovou a kulturní minoritu ? vysvětlení problematiky fenoménu Neslyšících s velkým N. Součástí výuky bude i seznámení s komunikačními technikami (znakový jazyk, znakovaná čeština, taktilní znakový jazyk, Lormova abeceda ad.). Hlavní je osvojení si základů znakového jazyka v praktické rovině, které jsou nezbytné pro dorozumívání se s dětmi se sluchovým postižením v kompetenci ve vizuálně-motorických systémech v kontextu inkluzivního vzdělávání. Zároveň jsou posilovány osobnostně-sociální kompetence budoucích učitelů. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |