Název předmětu | Etopedie 2 |
---|---|
Kód předmětu | USS/IED2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
1. Sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, příčiny, prevence, projevy, intervenční programy, specifika romské rodiny a romského dítěte v kontextu školního vzdělávání a předškolní přípravy. 2. Syndrom CAN - týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání - příčiny, projevy, diagnostika, možnosti intervence, ochrana a prevence. 3. Prevence rizikového chování ve školách a školských zařízeních, programy specifické a nespecifické primární prevence. 4. Adiktologie, závislostní chování. 5. Emoční poruchy a jiné psychické poruchy. 6. Exkurze v etopedickém zařízení, realizace společného výstupu. Povinná literatura: HAIDT, Jonathan. Morálka lidské mysli: proč lidstvo rozděluje politika a náboženství. Praha: Dybbuk, 2013. ISBN 978-80-7438-090-7. HUTYROVÁ, Miluše. Děti a problémy v chování: etopedie v praxi. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1523-3. RIEF, Sandra F. How to reach & teach children & teens with ADD/ADHD: practical techniques, strategies, and interventions. Third edition. San Francisco: Jossey-Bass, 2016. ISBN 978-1-118-93778-5. Doporučená literatura: VOJTOvÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6311-2.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - intervence u dětí v předškolním věku (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - intervence u dětí v předškolním věku (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |