Název předmětu | Veřejná performance |
---|---|
Kód předmětu | USS/HVPE |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Veřejná performance si klade za cíl poskytnout studentům formativním způsobem autentický zážitek formou vystoupení před publikem. Formu a druh výrazu včetně prostředků si volí student (spíše studentská skupina, neboť se předpokládá většinou performance formou autorského divadla tzv. malé scény, výstavy s komentářem, koncertu s komentářem) po konzultaci se supervizorem. Příprava výstupu (opět autentický prožitek) rozvíjí organizační, režisérské, popř. dramatické, dramaturgické a scénografické, výtvarné a hudební schopnosti studentů a je náročná na aplikaci teoretických znalostí těchto oborů získaných předcházejícím studiem. Důraz je dále kladen na rolovou hru s prvky improvizace a ve tvaru simulace - alterace - charakterizace tak, aby student byl schopen herecké práce v rámci jednoduchého dramatického tvaru, výtvarné performance, koncertu s improvizací, etc.. Disciplína je časově a organizačně i tvůrčím způsobem velmi náročná, obsahuje ve zkratce celý dramaticko-dramaturgický plán ?divadla malých forem? od výběru tématu a předlohy, příprava a instalace výtvarné exhibice, nazkoušení koncertu a realizování expresivního tvaru před publikem na scéně v plakátovaném představení/ vernisáži. Literatura: MISTRÍK, M.:Uplatnenie dramatického textu v divadelnom predstavení. Slovenské divadlo, 25 (1977), 2, s. 154-163. OSOLSOBĚ, I. Mnoho povyku pro semiotiku:ne příliš úspěšný pokus o encyklopedické heslo sémiotika divadla. Vyškov: Nakladatelství G pro hudbu a divadlo, 1992. ISBN 978-80-9011-120-2. PROCHÁZKA, M. Znaky dramatu a divadla. Praha: Panorama, 1988.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |