Předmět: Tutoring 2

« Zpět
Název předmětu Tutoring 2
Kód předmětu USS/HTU2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Olšan Martin, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Jedná se o praktickou a sebereflexivní disciplínu, která zahrnuje psaní introspektivních úvah po každém semestru. Tutoring je druh mentoringu aplikovaný na akademickou půdu. Koučování zahrnuje přístup založený na spolupráci. Tutor se snaží pomoci studentům naučit se, jak se nejlépe učí a jak fungovat v akademickém prostředí. Tutorové pomáhají studentům naučit se látku v jednotlivých kurzech, zatímco koučové pomáhají studentům naučit se, jak být ve škole úspěšní. Na vysoké škole to zahrnuje témata jako: studijní dovednosti, time management, zvládání stresu, efektivní čtení, psaní poznámek, vypracovávání testů a porozumění tomu, jak používat sylabus. Akademičtí koučové se se studenty pravidelně setkávají v průběhu celého semestru. Koučové pracují se studenty v nejrůznějších situacích, nejen s těmi, kteří mají akademické problémy. Studijní literatura a studijní pomůcky: Eley, A. R., & Murray, R. (2009). How to be an effective supervisor: best practice in research student supervision. Maidenhead, Eng.: McGraw Hill/Open University Press. Lochtie, D., McIntosh, E., Stork, A., & Walker, B. W. (2018). Effective personal tutoring in Higher Education. S.l.: Critical Publishing Ltd. Covey, S. R. (2004). The 7 habits of highly effective people: restoring the character ethic. New York: Free Press. Sinek, S. (2019). Start with why: how great leaders inspire everyone to take action. London, England: Penguin Business. Csikszentmihalyi, M. (2009). Flow: the psychology of optimal experience. New York: Harper RowPovinná literatura je vyznačena tučně

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní