Název předmětu | Tutoring 2 |
---|---|
Kód předmětu | USS/HTU2 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Jedná se o praktickou a sebereflexivní disciplínu, která zahrnuje psaní introspektivních úvah po každém semestru. Tutoring je druh mentoringu aplikovaný na akademickou půdu. Koučování zahrnuje přístup založený na spolupráci. Tutor se snaží pomoci studentům naučit se, jak se nejlépe učí a jak fungovat v akademickém prostředí. Tutorové pomáhají studentům naučit se látku v jednotlivých kurzech, zatímco koučové pomáhají studentům naučit se, jak být ve škole úspěšní. Na vysoké škole to zahrnuje témata jako: studijní dovednosti, time management, zvládání stresu, efektivní čtení, psaní poznámek, vypracovávání testů a porozumění tomu, jak používat sylabus. Akademičtí koučové se se studenty pravidelně setkávají v průběhu celého semestru. Koučové pracují se studenty v nejrůznějších situacích, nejen s těmi, kteří mají akademické problémy. Studijní literatura a studijní pomůcky: Eley, A. R., & Murray, R. (2009). How to be an effective supervisor: best practice in research student supervision. Maidenhead, Eng.: McGraw Hill/Open University Press. Lochtie, D., McIntosh, E., Stork, A., & Walker, B. W. (2018). Effective personal tutoring in Higher Education. S.l.: Critical Publishing Ltd. Covey, S. R. (2004). The 7 habits of highly effective people: restoring the character ethic. New York: Free Press. Sinek, S. (2019). Start with why: how great leaders inspire everyone to take action. London, England: Penguin Business. Csikszentmihalyi, M. (2009). Flow: the psychology of optimal experience. New York: Harper RowPovinná literatura je vyznačena tučně
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |