Je zařazena v rozsahu tří týdnů v druhém semestru studia. Přednost při umístění bude mít osobní volba posluchače ? dle jeho předpokládaného budoucího pracovního uplatnění. V úvahu připadají především ty speciálně pedagogické instituce, v nichž se realizují expresivně-terapeutické postupy. Praxe navazuje a prohlubuje poznatky, dovednosti a také zadání praxe průběžné: Příprava vyžaduje: ? Nastudování předpisů a materiálů ke zpracování IVP ? Nastudování SPP diagnostických postupů (klinický a testový instrumentář) ? Nastudování expresivně-terapeutické přístupy (metodiky a techniky SPP terapií využitelné na konkrétním SPP ? zařízení) Na praxi student sbírá materiály pro zpracování IVP na konkrétní žáky/klienty a seznamuje se s prostředky pedagogické diagnostiky a SPP diagnostiky normativní, formativní a případně i dynamické. Vede průběžně terénní deník. Po absolvování praxe zpracuje (a konzultuje) IVP konkrétního žáka (dítěte, klienta) a vypracovává ?zprávu z vyšetření? SPP diagnostiky konkrétního jedince (pod supervizí spec. pedagoga nasmlouvaného na SPP zařízení). Navrhuje terapeutický plán pro konkrétního klienta, terapeuticko-formativní přístup ke konkrétnímu žákovi (supervize vedoucího praxe). BOCHNÍČEK, Z., a kol. Na pomoc pedagogické praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 131 s. ISBN 978-80-210-6302-0. FASNEROVÁ, M., STOLINSKÁ, D. Pedagogická praxe: pro studenty oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2012. 88 s. ISBN 978-80-7409-051-6. FILOVÁ, H., a kol. Příručka pro fakultní cvičné učitele, aneb, Jak vést pedagogické praxe studentů učitelství 1. stupně základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 92 s. ISBN 978-80-210-6619-9. KLUGEROVÁ, J., NĚMEC, Z. Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2014. 74 s. ISBN 978-80-7452-100-3. MICHALÍK, J. a kol. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-859-3. RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1475-9. SEDLÁČKOVÁ, S., HOŠKOVÁ, K., BULVOVÁ, H. Příklady z naší praxe: rovné příležitosti dětí a žáků, práce s dětmi a žáky ze znevýhodněného prostředí. Vyd. 1. Praha: Středisko prevence a léčby drogových závislostí Drop In, 2013. 84 s. ISBN 978-80-260-3969-3. VALENTA, M. a kol. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. 1. vyd. Olomouc: UP, 2003. ISBN 978-80-2440-698-5. VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie. 2. vyd. Praha: Parta, 2004. ISBN 80-7320-063-5.
|