Název předmětu | Kurz personálně-sociálního rozvoje |
---|---|
Kód předmětu | USS/HPSR |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Kurz je organizován formou cvičení, v nichž se studenti učí úvodním dovednostem v oblasti základů výchovně dramatické hry a spojení dramatické hry s komunikací, výtvarné aktivity. Obsahem kurzu jsou následující tématické okruhy: objevování sebe, sebereflexe a objevování okolního světa, základy rytmického cítění, prostorové cítění, představivost a fantazie. Studenti se dále osvojují nejzákladnější dramickou terminologii a pojmy vážící se k metodice dramatické práce. Imaginativní techniky v DIE, jednotlivé arteterapeutické přístupy a role exprese, kreativity a umění v arteterapeutickém procesu s ohledem na PSE (osobnostně-sociální edukaci). Studijní literatura a studijní pomůcky: MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Upravené vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007. ISBN 978-80-7068-250-0. MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9. MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. 2. vyd. Praha, 2007. ISBN 978-80-7068-207-4. MARUŠÁK, R., KRÁLOVÁ, O., RODRIGUEZOVÁ, V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4. VALENTA, J. Scénologie (každodenního) chování. Praha: AMU, Kant, 2011. ISBN 978-80-7437-055-7. POTMĚŠILOVÁ, P. Arteterapie a artefiletika. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2013.ISBN 978-80-2443-683-8. RUBINOVÁ, J.A. (ed.) Přístupy v arteterapii. Teorie & techniky. 1. vyd. Praha: Triton, 2008. 543 s. ISBN 978-7387-093-5.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |