Předmět cílí na teoretoický vhled to tématu práce s tělem v expresivních přístupech a jejího významu v rámci efektu expresivně-formaticvních intervencí. Dále je předmět koncipován také prakticky, kdy si studenti vyzkouší nejrůznější přístupy, metody a techniky práce s tělem, které se dají implementovat do speciálně pedagogické intervence. Předmět definuje hranici mezi rehabilitací a symbolickou (estetickou, uměleckou) prací. Studenti budou seznámeni s nejmodernějšími rehabilitačními i uměleckými přístupy v dané oblasti (budou využity např. metody plastické práce s tělem, relaxační a autogenní postupy). Studenti by měli po absolvování předmětu: - Umět definovat význam práce s tělem pro klienta v rámci expresivně-formativní intervence. - Seznámit se s nejnovějšími světovými trendy v daném oboru. - Vyzkoušet si vybrané postupy a techniky tak, aby získali osobní tělesnou zkušenost z dané práce. BARTON-FARCAS, S. (2018). Disability and theatre. London: Taylor & Francis. KRÖSCHLOVÁ. E. (2015). Jevištní pohyb. Praha: AMU. LUKAVSKÝ, R. (1978). Stanislavského metoda herecké práce. Praha: SPN. MARTINEC, V. (2003). Herecké techniky a zdroje herecké tvorby. Praha: IPOS. NEŠPOR, K. (2010). Práce s tělem v psychologii. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií. POLÍINEK, M. D. (2020). Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory. Olomouc: Univerzita Palackého. POLÍNEK, M. D. (2015) Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Olomouc: Univerzita Palackého. ZINKER, J. (2004). Tvůrčí proces v Gestalt terapii. Brno: ERA. ??????, ?. ?. (2013). ?????????? ???????? ??????????????? ???????????? ??? ? ????????????? ????????????? ????????: ??????? ??????? ??????. Moskva: ?????????? ????????? ?????????-?????????????? ???????????.
|